konijn slachten.

  • leon

    Hallo,

    wij hebben thuis enkele kippen en konijnen zitten.

    Het is allemaal hobby matig. Onlangs hebben we al enkele kippen geslacht met een duidelijke handleiding van internet.

    Nu willen we echter ook wel konijnen slachten maar we weten niet precies hoe het moet.

    Is er misschien iemand die ons een duidelijke handleiding kan bezorgen of misschien een internet pagina waar het goed beschreven staat.

    Alvast bedankt,

    groet Leon

  • Klaas

    Hoi,

    zou je mij de handleiding van een kipslachten kunnen mailen,

    mocht je inmiddels die ookm voor een konijn/haas hebben mail die dan ook svp.

    MVG Klaas

  • Dick Wever

    Dag leon,

    Woon je in de kop van Noord-Holland???

    Anders doe ik het wel een keertje voor en dan schrijf jij heb je je eigen handleiding.

  • Patrick

    Hallo Leon,

    Ik heb net even de infromatie gelezen m.b.t. konijnen en kippen slachten. Ik wil dat binnenkort voor me zelf ook gaan doen. Alleen wil ik aan je vragen of je al wat enige ervaring heb met konijnen slachten. Ik wil dat gaan doen, aangezien ik het helaas nogn ooit gedaan hebt, wil ik goede informatie hebben, voordat ik aan iets begin, waar door de kans groot is dat het mis kan lopen.

    Ik hoor het graag van je.

    Alvast bedankt voor de informatie.

    Groetjes,

    Patrick

  • Patrick

    Bericht plaatsen | Naar beginpagina | Verberg reacties | Zoeken | Huisregels | FAQ | Log in Volgend onderwerp | Vorig onderwerp

    konijn slachten.

    Auteur: leon (—.adsl.wanadoo.nl)

    Datum: 22-01-2006 11:30

    Hallo,

    wij hebben thuis enkele kippen en konijnen zitten.

    Het is allemaal hobby matig. Onlangs hebben we al enkele kippen geslacht met een duidelijke handleiding van internet.

    Nu willen we echter ook wel konijnen slachten maar we weten niet precies hoe het moet.

    Is er misschien iemand die ons een duidelijke handleiding kan bezorgen of misschien een internet pagina waar het goed beschreven staat.

    Alvast bedankt,

    groet Leon

    Reageer op dit bericht

    Bevat dit bericht ongewenste reclame, ongepaste of kwetsende teksten? Klik hier!

    Re: konijn slachten.

    Auteur: Klaas (—.adsl.wanadoo.nl)

    Datum: 04-05-2006 16:49

    Hoi,

    zou je mij de handleiding van een kipslachten kunnen mailen,

    mocht je inmiddels die ookm voor een konijn/haas hebben mail die dan ook svp.

    MVG Klaas

    Reageer op dit bericht

    Bevat dit bericht ongewenste reclame, ongepaste of kwetsende teksten? Klik hier!

    Re: konijn slachten.

    Auteur: Dick Wever (—.cable.quicknet.nl)

    Datum: 01-06-2006 17:38

    Dag leon,

    Woon je in de kop van Noord-Holland???

    Anders doe ik het wel een keertje voor en dan schrijf jij heb je je eigen handleiding.

    Reageer op dit bericht

    Bevat dit bericht ongewenste reclame, ongepaste of kwetsende teksten? Klik hier!

    Re: konijn slachten.

    Auteur: Patrick (—.direct-adsl.nl)

    Datum: 09-06-2006 22:22

    Hallo Leon,

    Ik heb net even de infromatie gelezen m.b.t. konijnen en kippen slachten. Ik wil dat binnenkort voor me zelf ook gaan doen. Alleen wil ik aan je vragen of je al wat enige ervaring heb met konijnen slachten. Ik wil dat gaan doen, aangezien ik het helaas nogn ooit gedaan hebt, wil ik goede informatie hebben, voordat ik aan iets begin, waar door de kans groot is dat het mis kan lopen.

    Ik hoor het graag van je.

    Alvast bedankt voor de informatie.

    Groetjes,

    Patrick

  • Kelly VT

    Hallo,

    Sedert een aantal weken hebben wij nu ook slachtkonijnen.

    Ik vind maar geen handleiding op het internet over het slachten van konijnen.

    Heeft u ondertussen zo'n handleiding ontvangen? Zo ja zou je mij die willen doormailen?

    Alvast bedankt,

    Groeten,

    Kelly

  • John

    Het “humaan” dood maken van een konijn heet strekken en zou in principe op internet te vinden moeten zijn. De tip dat je begint bij de poten is grandioos. Het werkt perfect. je maakt een snee rondom de poten en een vertikale snee en je trekt in principe zijn jas uit. De ingewanden vallen er vanzelf uit. Alleen het hart en de lever blijven hangen. Maar dit zijn eetbare zaken. Ik twijfel wel of ik alles heb weggehaald, maar het lijkt schoon en hij of zij ligt nu in de diepvries. Indien je het principe van strekken ontdekt hoop ik dat je die op deze site zet zodat ik het ook weet. dank voor de informatie.

  • noorman

    hallo ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden maar je zou deze link kunnen proberen het is wel is waar in het engels maar het heeft foto's dus het is erg duidelijk.

    succes http://forum.rivercottage.net/viewtopic.php?t=12605

    groeten uit het noorden

  • noorman

    hallo ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden maar je zou deze link kunnen proberen het is wel is waar in het engels maar het heeft foto's dus het is erg duidelijk.

    succes forum.rivercottage.net/viewtopic.php?t=12605

  • noorman

    hallo ik weet niet of je al een oplossing hebt gevonden maar je zou deze link kunnen proberen het is wel is waar in het engels maar het heeft foto's dus het is erg duidelijk.

    succes forum.rivercottage.net/viewtopic.php?t=12605