konijn slachten.

  • Slager_Rene

    Hallo,

    hierbij een extra bericht voor de slachters….

    Mijn ervaring is dat het konijn het best te villen is wanneer je het aan de achterpoten ophangt nadat je het konijn hebt gedood. Ik leg daarvoor een flink stuk plastic met daarop uitgespreide kranten in de schuur. Aan een balk hangen twee touwen waaraan het konijn straks komt te hangen.

    Zet ook een flinke schaal met schoon water en een flinke scheut azijn erin klaar.

    Pak het aan de achterpoten en laat het even uitspartelen tot het rustig hangt. Dan een flinke tik met bijv een stang in de nek van het konijn.

    Bindt het aan beide achterpoten apart vast met een lus en hang het op ooghoogte op. Dan met een scherp mesje het vel halverwege de achterpoten rondom doorsnijden, dan door het kruis van poot naar poot. Voorzichtig rond de anus met restanten poep. Dan kun je het konijn van achter naar voren (dus hangend van boven naar beneden) villen. De ingewanden gaan er eenvoudig uit, lever en hartje kun je bewaren en opeten… Als laatste neem je de kop eraf, met vel en al. Vouw de kranten in elkaar en klaar.

    Leg het konijn dan geheel onder water met azijn en laat het minimaal 12 uur staan. Dan is het vleeg mooi roze tot wit gekleurd en gereed voor bereiding of voor tijdelijk opslag in de diepvries

    succes

  • serge

    Ik maak een konijn af door het een stevige tik met de zijkant van m'n hand in de nek te geven. Wel niet vergeten nadien ‘t konijn de keel door te snijden en te laten uitbloeden. Als ’t gevild is moet je voorzichtig het buikvlies opensnijden, de scherpe kant van je mes naar de buitenzijde. Voor -en achterpoten gewoon afsnijden ter hoogte van 't gewricht.Als je de lever wil opeten,voorzichtig de galblaas verwijderen.

  • eric

    Ik zal jou slachten klootzak>:D<

  • wendy

    leon Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > wij hebben thuis enkele kippen en konijnen zitten.

    > Het is allemaal hobby matig. Onlangs hebben we al

    > enkele kippen geslacht met een duidelijke

    > handleiding van internet.

    > Nu willen we echter ook wel konijnen slachten maar

    > we weten niet precies hoe het moet.

    > Is er misschien iemand die ons een duidelijke

    > handleiding kan bezorgen of misschien een internet

    > pagina waar het goed beschreven staat.

    >

    > Alvast bedankt,

    >

    > groet Leon

    ECHT VRESELIJK ZIEK BEN JIJ!

  • wendy

    Kelly VT Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Sedert een aantal weken hebben wij nu ook

    > slachtkonijnen.

    > Ik vind maar geen handleiding op het internet over

    > het slachten van konijnen.

    > Heeft u ondertussen zo'n handleiding ontvangen? Zo

    > ja zou je mij die willen doormailen?

    >

    > Alvast bedankt,

    >

    > Groeten,

    > Kelly

    ZIEKWIJF

  • Anon

    Ben je gek in je hoofd ofzo?

    Een konijn slachten? Zal ik jou eens even slachten en dan in de pan bakken. Vuile viezerik

  • pjrust

    Ik heb geen idee waar je woont,maar tegen een geringe vergoeding wil ik het wel voordoen.Gr Pjr

  • Nick

    Re: konijn slachten.

    Gepost door: Slager_Rene ()

    Datum: 23 oktober 2008 11:15

    Hallo,

    hierbij een extra bericht voor de slachters….

    Mijn ervaring is dat het konijn het best te villen is wanneer je het aan de achterpoten ophangt nadat je het konijn hebt gedood. Ik leg daarvoor een flink stuk plastic met daarop uitgespreide kranten in de schuur. Aan een balk hangen twee touwen waaraan het konijn straks komt te hangen.

    Zet ook een flinke schaal met schoon water en een flinke scheut azijn erin klaar.

    Pak het aan de achterpoten en laat het even uitspartelen tot het rustig hangt. Dan een flinke tik met bijv een stang in de nek van het konijn.

    Bindt het aan beide achterpoten apart vast met een lus en hang het op ooghoogte op. Dan met een scherp mesje het vel halverwege de achterpoten rondom doorsnijden, dan door het kruis van poot naar poot. Voorzichtig rond de anus met restanten poep. Dan kun je het konijn van achter naar voren (dus hangend van boven naar beneden) villen. De ingewanden gaan er eenvoudig uit, lever en hartje kun je bewaren en opeten… Als laatste neem je de kop eraf, met vel en al. Vouw de kranten in elkaar en klaar.

    Leg het konijn dan geheel onder water met azijn en laat het minimaal 12 uur staan. Dan is het vleeg mooi roze tot wit gekleurd en gereed voor bereiding of voor tijdelijk opslag in de diepvries

    succes

  • Ik

    Jullie zijn allemaal verschrikkelijk wrede mensen, hoe kun je het over je hart krijgen om een konijn te doden?

    Ik haat mensen zoals jullie, jullie zijn exact de typetjes die de wereld uit moeten.. ZIEKE MENSEN

  • frank

    lk

    echt alsjeblieft…. een konijn of een kip, rund, varken… wat is het verschil?