BSE en slagers

  • Jan Houwers

    Ik vroeg me af of slagers tijdens het slachten kunnen constateren dat een koe bse heeft of een andere enge ziekte.

    En zo ja hoe?????

  • engelen

    Voor dat de runderen geslacht worden, worden ze sinds een jaar ongeveer gekeurd via een bloed monter op alle mogelijke ziekten die gevaar op leveren voor mens en dier, waaronder ook BSE.

    wanneer je er belang bij hebt kan ik je een kopie van zo'n bewijs toe zenden.

    Tegenwoordig zitten er bij een runderen meer papieren dan bij een auto, en geloof mij maar dat het waterdicht is.

  • Chris Osborne

    Nee, dat kan een slager niet. Daar is hij te dom voor … (net zo als andere slagers)

  • henk

    papieren?wat voor papieren?

    hou toch op.

    OPVRETER

  • Peter

    sommige van de lezers hebben er ook al last van

  • Adson

    zie hier de tragische gevolgen van bse…

  • Unholy Angel

    IK ben een plantje.

    xxx Engel

  • Peter

    kijk dan maar uit met de mest

  • Geert

    Een koe is geen auto. Van een auto weten we precies hoe het in elkaar zit. Een koe is natuur, over de natuur ontdekken we iedere dag weer nieuwe dingen. Wellicht ook dat de tests geen 100% uitsluitsel bieden. Met voedsel kun je nooit 100% zekerheid bieden dus waterdicht is het nooit.

    Maar als er inderdaad een zeer scherpe controle is kun je wel zeggen dat we er in ieder geval alles aan gedaan hebben om het vlees zo veilig mogelijk te houden. Het is aan de consument om te bepalen of dit wat hem betreft voldoende is…

  • Magda

    Hallo allemaal,

    Ik vind dat er geen kritiek mag zijn op de slagers. Zij produceren het vlees niet, zij verwerken het alleen maar. Het is al erg genoeg dat ze aan zoveel regels moeten voldoen. Daar in Den Haag denken ze niet na. Ze stellen een verordering op en toetsen niet op de gevolgen. Zo is het voor de kleine slager heel moeilijk om het hoofd boven water te houden. Ze moetne dan vlees aan gaan kopen waarvan ze niet weten waar het vandaan komt. Als ze zelf slachten weten ze over het algemeen de herkost van het vlees wel. Ik zou willen dat er wat meer begrip was voor deze slagers en dat ze in Den Haag eens na gaan denken.

    Groetjes