Opzoek naar leerplek productie slager (SVO niveau2)

  • Jean-Pierre Claessens

    Beste allemaal,

    Na 8 jaar werkzaam te zijn geweest als kok in verschillende restaurants en hotels vind ik geen uitdaging meer in dit vak. Door de jaren heen ben ik er wel achtergekomen dat ik een passie heb voor vlees en het voorbereiden/bewerken ervan. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik daar dus een stapje verder mee wil zetten en me de kunst van het slagersvak eigen wil maken.

    Nu is het zo dat ik gemotiveerd kan zijn en er een behoorlijke investering voor over heb. Maar zonder leerplek kan ik niet beginnen aan de opleiding.

    Heel concreet is mijn vraag aan dit forum dan ook of er een slagerij in Nederland is (liefst in de omgeving van Zuid-Oost Brabant) die met spoed op zoek is naar een leerling en bereid is de ambacht over te dragen aan een volgende generatie.

    Feiten op een rijtje:

    - start opleiding september 2013 (eventueel april als ik optijd een leerbedrijf vind)

    - 24 jaar oud

    - in het bezit van rijbewijs B

    - wonend in de directe omgeving van Eindhoven

    - Bereid om tot 50 kilometer te reizen voor werk

    Graag hoor ik van iemand,

    jeanpierreclaessens@gmail.com

    06-20740343

    Met vriendelijke groet,

    Jean-Pierre Claessens.

  • Jam

    Hoi Jean,

    ik zat vorig jaar met hetzelfde probleem. Wilde beginnen met de svo opleiding maar kon geen werkplek vinden. Zal waarschijnlijk ook aan mijn leeftijd liggen(eind40).

    Heb op een gegeven moment een slagerij gevonden waar ik alles kon leren maar er geen geld was om mij te betalen. Keuze was nu aan mij. Heb ervoor gekozen om er te beginnen zodat ik kon gaan starten met de opleiding en maar te investeren in mezelf. Ik zou dan in de loop van het jaar meer ervaring opdoen en verder zoeken naar een betaalde baan.

    Ik ben er trouwens nog steeds, nu 3maanden, het is erg leuk en ik leer er erg veel.

    Ik geef je het advies om gewoon bij leuke slagerijen naar binnen te stappen en desnoods onbetaald te beginnen. Hierna de svo vacaturebank in de gaten blijven houden en door blijven zoeken. Tussentijds overstappen kan gewoon bij de svo opleiding.

    Succes met je zoektocht.

    Jam