winstmarge gigantisch???

  • sander

    dag slagers van Nederland

    Aangezien de koeien en de varkens in Nederland harstikke goedkoop zijn en het vlees in de winkel hartstikke duur is kan het niet anders dan dat de slagers een goudmijntje hebben op dit moment, klopt dit ????????zoniet, waarom dan niet?

  • Sidney

    Omdat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden door de handel.

    De inkoop is laag maar de winst zit in de tussenhandel de kosten zijn okk erg gestegen (loon- en verwerking van slachtafvalstoffen) ik ben van mening dat de verkoop prijzen van de part. slagers aan de hoge kant zijn maar geef ze is ongelijk te tent moet wel blijven draaien.Wat betreft Supermarkt zijn de prijzen wel redelijk

    maar de geven alle marge weer weg aan de reclame's de enige de te weinig krijgt is de boer die is weer het slachtoffer MAAR WIJ VERGETEN MET ZE ALLE DAT WIJ HUN JUIST NODIG HEBBEN OM EEN MOOI PRODUKT TE KRIJGEN.

    Maar hellaas is die boer gewoon iemand die wat er ook gebeurt gewoon door gaat al krijgt hij er een joden fooi voor zijn produkt dus boeren verzamel jullie kennis en zorg er voor dat de handel ook een beetje aan jullie kant komt te staan uiteindelijk zin wij slagers van jullie afhankelijk. Iedereen is er bij gebaat voor eerlijke handel

    waar een ieder zijn broek kan ophouwen.Maar de subidies zijn er voor om de handel te bevoorderen en de prijzen laag tehouden dus we sukkelen nog wel een tijdje zo door

    Met vriendelijke groet Sidney

  • sander

    hoi Sidney

    Dus als ik het goed begrijp is de winst bij jullie ook niet groot maar bij de handel?

    Wie is die handel dan?, slachten jullie niet de dieren zelf? of laten jullie de karkassen in z'n geheel komen?

    Je zegt dat je de boeren nodig hebt, dat klopt als een bus, maar maakt het jullie nog uit of het van een boerderij uit het buitenland komt of moet het “geproduceert ”worden in Nederland?

    je schrijft:Maar hellaas is die boer gewoon iemand die wat er ook gebeurt gewoon door gaat al krijgt hij er een joden fooi voor zijn produkt dus boeren verzamel jullie kennis en zorg er voor dat de handel ook een beetje aan jullie kant komt te staan .

    wat moeten de boeren dan doen om een betere prijs te krijgen?

    En dan nog iets; over welke subsidie heb je het, heb zelf nog nooit subsidie gezien of gekregen?

    groeten sander

  • jan

    Als je weet dat er het afgelopen jaar meer dan 400 slagers zijn gestopt dan zal de winst wel niet zo hoog zijn, denk je ook niet?

    en als je weet wat de kosten zijn van een gemiddelde slagerij en de torenhoge inversteringen die nodig zij om je winkel bij de tijd te houden, dan mag je god op je blote knieen danken dat er nog een slager bij je in de buurt zit.

    En wat is veel betalen,voor een frikandel in de snackbar betaal je toch ook 5 x de inkoopwaarde zonder bij na te denken! (met alle respect voor de snackbar-houders)

    ps. Wil je echt de marges weten van slagers ga dan eens naar de site van de Rabobank klik dan cijfers&trends aan.

    Ik hoop dat je nu anders tegen de “gigantische” winst van een slagerij aankijkt.

  • martin jansen

    Helemaal met jou eens ik ben 15 jaar het vak uitgeweest de inkoop is 60% lager en de verkoopsprijs 60% hoger.

    Natuurlijk zijn de kosten gestegen maar ik heb een varken gecalculeerd is schrok erg van wat de grootwinkel bedrijven een marge maken.

    De boer ontvangt voor een varken van 85 kilo fl 285,=

    De verkoopprijzen bekeken bij AH en ontvangt AH FL 1100,=.

    Waar blijft die FL 850,=

    Daarom denk ik dat vrije slagers op de juiste lokaties {naast de grootgrutters] een klap kunnen uitdelen en voor een opstand kunnen zorgen.

    Zoek in je regio een zelfslachtende slager bespreek dit en val aan.

    Wie wil er geen beter vlees voor een klap minder geld.

    Vrije slagers kom in opstand ik help en doe mee de boel opstoken en ondertussen en klap omzet weghalen bij die grote heren.

    Denk aan BOER KOEKOEK opstand maar positieve publiciteit.

    Ik denk dat ook veehandelaren in dit verhaal betrokken moeten worden.

    wat hebben alleen maar wat te winnen.

    hopelijk bericht

  • dbo

    Niet: de slagers kopen de onderdelen echt niet goedkoper in!

    De enigste wie een goudmijntje hebben zijn de grote slachterijen,

    die houden de prijzen kunstmatig hoog .

    Dat noemen ze ook samenzwering!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Nicolai

    Dit is het probleem!, (overigens niet zelf geschreven)

    Fabrikanten van A-merken hebben er schoon genoeg van dat retailers proberen ze ‘extra geld te ontfutselen om allerlei creatieve redenen’. Op die manier lappen supermarkten ‘duidelijke afspraken’ in jaarcontracten aan hun laars. Bovendien, aldus fabrikanten verenigd in de Stichting Merkartikel, is het bepaald ‘niet realistisch te denken dat de industrie een onuitputtelijke geldstroom kan leveren’. SMA-voorzitter Jan Hofsta neemt een blad voor de mond. In zijn rede tijdens de traditionele najaarslunch van zijn organisatie roept Hofstra retailers op zich vooral de concentreren op de consument. “De focus op inkoop leidt alleen maar af van de echte uitdaging.”

    In zijn toespraak tot zijn achterban én in het bijzijn van de top van de retail, veegde Hofstra de vloer aan met sommige inkooppraktijken. Hij kwam ook met een aantal voorbeelden om zijn verhaal kracht bij te zetten. “Betaal 2% van de omzet in één keer en wij focussen op één formule die jullie hoge groei en besparingen geeft. Nog een voorbeeld: wij saneren een paar van je producten uit ons assortiment en voor het overige deel moet je extra betalen. Nog een: de introductie van de euro kost ons geld, dus jullie moeten er aan mee betalen. Vragen staat vrij”, aldus Hofstra, “maar de gedachte dat de industrie een onuitputtelijke geldstroom kan leveren is fraai maar bepaald niet realistisch.”

    Het punt dat retailers maken van hun inkoopbeleid leidt volgens Hofstra af ‘van de echte uitdaging voor supermarkten: de consument’. En daar kunnen ongelukken van komen. In zijn visie is het gevolg van ‘deze verkeerde focus’ nu al te zien. Supermarkten staan ‘steeds meer’ terrein af aan de horecasector. De horeca knokt volgens Hofstra met de supermarkt om een zo hoog mogelijke ‘share of stomach’ van de consument te krijgen.

    Hofstra signaleerde vanochtend nog een tweede ontwikkeling waar hij zich zorgen over maakt. De relatie tussen fabrikanten en de handel is aan het verharden, meent hij. Hij baseert die stelling op de uitkomst van de jaarlijkse enquête onder de SMA-leden. Meer dan driekwart van de SMA-leden (79%) vindt dat de handel zich maar slecht houdt aan het ‘voor wat, hoort wat’-beginsel. “Ik vind deze ontwikkeling jammer en onverstandig. Temeer daar er vele vormen van samenwerking zijn te bedenken waar voordeel uit te halen is.” Hij riep op tot meer samenwerking op het gebied van onder meer ECR en binnen logistieke trajecten

  • Marco Slingerland

    Op dit moment zijn de kosten in de slagerij dusdanig hoog dat er voor zelfstandige slagers niet veel te verdienen is. Het zijn vooral de tussenhandelaren die op dit moment verdienen en niet wij als zelfstandige slagers

  • L Hartevelt

    ben niet mee eens omdat de grossiers de prijs hoog houden .

    de EEG houdt de prijzen hoog

  • janine

    Mag ik wat vragen???Wie van jullie doet de inkoop en/of verkoop op een slachthuis?????